21.7.08

Video z obrazkov ma bavi

Trosku som to vylepsil.
V prvom rade - tie 1.3MB fotky boli moc velke.
Gphoto (nanestastie) nevie nariadit tomu Canonu nizsie rozlisenie. Vsetko ostatne ide, len toto nie.
No ale tak ich aspon fotim vo velkom rozliseni.
No a nasiel som skvely nastroj - imagemagick.
K tomu este pouzivam exifgrep, ktorym vyberam z danej fotky datum a cas.
Tak sa mi podarilo to, co som potreboval.
Pomocou jednoducheho prikazu zmensujem obrazok a rovno aj pridavam datum a cas (podla exif):
datumA=$(exifgrep -var DateTimeOri $i)
datumA=${datumA:40:14}
datumA=${datumA//:/.}
datumA=${datumA/\ /_}
convert $i -resize 640x480 -font FreeMono-Bold -fill white -box '#00000070' -gravity NorthWest -pointsize 14 -annotate +10+10 $datumA ${i/capt/small}

Akurat - srandy s upravami stringu ako ${datumA//:/.} funguju len v BASHi, takze ked som (ja idiot) pustal script ako sh ./resize.cmd, tak pisal stale chybu substitucie. Zabil som tym 2 hodiny...
No ale vo vysledku sa potom da vyrobit taketo video za cely den:

Kazdopadne, ma to vsetko, co som chcel - datum, cas, dobry obraz, prisposobuje sa to svetlu a celkovo to fici.
Len jedna drobnost - ked foti v noci, tak fotky maju pod 11kB a mplayer ich odmieta kvoli nejakej internej chybe. Takze som jednoduchym prikazom vykopol vsetko, co ma pod 11kB - pretoze to je len cierno-cierna tma a nic viac.
Prikaz je asi takyto:
find -maxdepth 1 -iname 'small*' -size -11000c -exec rm '{}' \;
Celkom to fici - precisti to bordel a nech to len realne obrazky.